Ostatní informace

Jak vybrat CRM systém?

  • Definice klíčových obchodních procesů, které má CRM systém podporovat
  • Stanovení prioritních funkcionalit na základě skutečných potřeb podniku
  • Zapojení budoucích uživatelů do procesu specifikace požadavků
  • Vytvoření detailního seznamu požadovaných funkcí rozdělených na esenciální a volitelné
  • Identifikace očekávaných přínosů a jejich kvantifikace (ROI, KPI)

Finanční aspekty implementace CRM

  • Stanovení realistického rozpočtu zahrnujícího nejen licenční poplatky
  • Analýza celkových nákladů na vlastnictví (TCO) v horizontu 3-5 let
  • Porovnání cenových modelů (předplatné vs. jednorázová licence)
  • Kalkulace nákladů na migraci dat a integraci se stávajícími systémy
  • Vyčíslení nákladů na školení a podporu uživatelů

Technologické požadavky a integrace

  • Prověření možností integrace s existujícími podnikovými systémy (ERP, e-shop)
  • Posouzení cloudového vs. on-premise řešení vzhledem k firemní IT strategii
  • Ověření zabezpečení dat a souladu s GDPR a dalšími regulacemi
  • Zjištění možností customizace a přizpůsobení firemním procesům
  • Kontrola dostupnosti API pro případný budoucí rozvoj

Uživatelská přívětivost a adopce

  • Testování intuitivnosti rozhraní klíčovými budoucími uživateli
  • Ověření dostupnosti mobilních aplikací a jejich funkcionalit
  • Zhodnocení komplexity administrace a správy systému
  • Analýza dostupných školení a podpůrných materiálů
  • Prozkoumání možností offline práce a synchronizace

Oborová specializace a reference

  • Vyhledání případových studií z vašeho odvětví
  • Konzultace s existujícími zákazníky ve vašem oboru
  • Analýza oborových funkcionalit a jejich souladu s vašimi procesy
  • Prověření zkušeností dodavatele s implementacemi ve vašem sektoru
  • Zjištění počtu aktivních instalací v podobných firmách

Lokalizace a jazyková podpora

  • Kontrola kvality české lokalizace včetně odborné terminologie
  • Ověření souladu s českou legislativou (účetnictví, DPH, reporty)
  • Prověření vícejazyčných možností pro mezinárodní týmy
  • Zjištění dostupnosti české technické podpory a její kvality
  • Kontrola aktualizací reflektujících lokální legislativní změny

Implementační partneři a podpora

  • Prověření referencí implementačních partnerů a jejich expertízy
  • Analýza dostupnosti konzultačních služeb a jejich cen
  • Zjištění SLA podmínek a reakčních časů technické podpory
  • Ověření dostupnosti zákaznické podpory v českém jazyce
  • Kontrola procesu aktualizací a jejich četnosti

Strategické plánování post-implementační fáze

  • Vytvoření plánu pro měření úspěšnosti implementace CRM
  • Definice metodiky hodnocení návratnosti investice (ROI)
  • Nastavení pravidelného procesu optimalizace využívání systému
  • Plánování budoucích rozšíření a škálování řešení
  • Stanovení zodpovědností za rozvoj a údržbu systému

Mohlo by vás také zajímat: Co je to CRM systém? Záležitosti ohledně živnostenského podnikání už jdou jednodušeji vyřídit přes Portál občana