Jak vybrat CRM systém?
- Definice klíčových obchodních procesů, které má CRM systém podporovat
- Stanovení prioritních funkcionalit na základě skutečných potřeb podniku
- Zapojení budoucích uživatelů do procesu specifikace požadavků
- Vytvoření detailního seznamu požadovaných funkcí rozdělených na esenciální a volitelné
- Identifikace očekávaných přínosů a jejich kvantifikace (ROI, KPI)
Finanční aspekty implementace CRM
- Stanovení realistického rozpočtu zahrnujícího nejen licenční poplatky
- Analýza celkových nákladů na vlastnictví (TCO) v horizontu 3-5 let
- Porovnání cenových modelů (předplatné vs. jednorázová licence)
- Kalkulace nákladů na migraci dat a integraci se stávajícími systémy
- Vyčíslení nákladů na školení a podporu uživatelů
Technologické požadavky a integrace
- Prověření možností integrace s existujícími podnikovými systémy (ERP, e-shop)
- Posouzení cloudového vs. on-premise řešení vzhledem k firemní IT strategii
- Ověření zabezpečení dat a souladu s GDPR a dalšími regulacemi
- Zjištění možností customizace a přizpůsobení firemním procesům
- Kontrola dostupnosti API pro případný budoucí rozvoj
Uživatelská přívětivost a adopce
- Testování intuitivnosti rozhraní klíčovými budoucími uživateli
- Ověření dostupnosti mobilních aplikací a jejich funkcionalit
- Zhodnocení komplexity administrace a správy systému
- Analýza dostupných školení a podpůrných materiálů
- Prozkoumání možností offline práce a synchronizace
Oborová specializace a reference
- Vyhledání případových studií z vašeho odvětví
- Konzultace s existujícími zákazníky ve vašem oboru
- Analýza oborových funkcionalit a jejich souladu s vašimi procesy
- Prověření zkušeností dodavatele s implementacemi ve vašem sektoru
- Zjištění počtu aktivních instalací v podobných firmách
Lokalizace a jazyková podpora
- Kontrola kvality české lokalizace včetně odborné terminologie
- Ověření souladu s českou legislativou (účetnictví, DPH, reporty)
- Prověření vícejazyčných možností pro mezinárodní týmy
- Zjištění dostupnosti české technické podpory a její kvality
- Kontrola aktualizací reflektujících lokální legislativní změny
Implementační partneři a podpora
- Prověření referencí implementačních partnerů a jejich expertízy
- Analýza dostupnosti konzultačních služeb a jejich cen
- Zjištění SLA podmínek a reakčních časů technické podpory
- Ověření dostupnosti zákaznické podpory v českém jazyce
- Kontrola procesu aktualizací a jejich četnosti
Strategické plánování post-implementační fáze
- Vytvoření plánu pro měření úspěšnosti implementace CRM
- Definice metodiky hodnocení návratnosti investice (ROI)
- Nastavení pravidelného procesu optimalizace využívání systému
- Plánování budoucích rozšíření a škálování řešení
- Stanovení zodpovědností za rozvoj a údržbu systému
Mohlo by vás také zajímat: Co je to CRM systém? Záležitosti ohledně živnostenského podnikání už jdou jednodušeji vyřídit přes Portál občana