Ostatní informace

Komu a kdy musí zaměstnavatel vydat potvrzení o zaměstnání?

Potvrzení o zaměstnání (zápočtový list) je klíčový dokument pro každého zaměstnance • Jedná se o zákonnou povinnost zaměstnavatele stanovenou v § 313 odst. 1 zákoníku práce • Dokument musí být vydán vždy při skončení pracovního vztahu, bez ohledu na důvod ukončení

Komu musí být potvrzení vydáno

Všem zaměstnancům v pracovním poměru při ukončení pracovního vztahu • Pracovníkům na dohody (DPP, DPČ), pokud:

  • Z dohody bylo odváděno povinné pojistné
  • Z odměny jsou prováděny povinné srážky (např. výživné) • Zaměstnancům odcházejícím do starobního důchodu – povinně vždy • Studentům na prázdninových brigádách – povinně vždy

Termín vydání dokumentu

• Potvrzení musí být vydáno v den skončení pracovního poměru • Lhůta 8 či více dnů je mylná představa některých zaměstnavatelů • Nedodržení termínu představuje porušení zákonné povinnosti

Právní ochrana zaměstnance

• Při odmítnutí vydání může zaměstnanec potvrzení soudně vymáhat • Při nesouhlasu s obsahem může zaměstnanec podle § 315 ZP požadovat úpravu dokumentu prostřednictvím soudu

Mohlo by vás také zajímat: Proč chce nový zaměstnavatel zápočtový list? Nepravdivý posudek může pro zaměstnavatele znamenat náhradu škody zaměstnanci