Přehled pojistného za leden 2025 musí někteří poslat znovu

Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) zaznamenala významnou technickou poruchu ve svém systému, která ovlivnila zpracování přehledů o výši pojistného za leden 2025. Tato situace se specificky týká určitého časového období a konkrétních způsobů podání dokumentace.

Časové vymezení problému

Technická závada se projevila v období od 1. února do 4. února 2025. V těchto dnech systém ČSSZ vykazoval nestandardní chování při příjmu formulářů PVPOJ25, což je standardní dokument pro hlášení výše pojistného.

Dotčené způsoby podání

Problém se týká výhradně dvou způsobů elektronického podání:

  • Podání prostřednictvím datové schránky
  • Podání s certifikovaným elektronickým podpisem

Projevy technické chyby

Pro uživatele datových schránek:

  • Zaměstnavatelé obdrželi explicitní informaci o zamítnutí podání
  • Systém generoval chybovou hlášku bezprostředně po pokusu o odeslání

Pro uživatele elektronického podpisu:

  • Nedošlo k potvrzení přijetí dokumentace
  • Absence jakékoliv zpětné vazby ze systému
  • Zaměstnavatelé nemuseli zaregistrovat, že došlo k problému

Nutná opatření

ČSSZ důrazně žádá všechny dotčené zaměstnavatele o opětovné podání přehledu pojistného. Toto se týká zejména těch, kteří: 1. Dosud nezopakovali své původní podání 2. Podávali přehled ve specifikovaném období 3. Využili některou z problematických metod podání

Důležité poznámky

Je třeba zdůraznit, že:

  • Podání provedená mimo uvedené období jsou v pořádku
  • Není třeba opakovat podání provedená jinými způsoby
  • Mnozí zaměstnavatelé již situaci vyřešili opakovaným podáním
  • ČSSZ se za vzniklé komplikace omlouvá

Aktuální stav

Technická závada byla již odstraněna a systém nyní funguje standardním způsobem. Zaměstnavatelé mohou pokračovat v běžném režimu podávání měsíčních přehledů ČSSZ, přičemž je pouze nutné dořešit podání z problematického období.

Pozor na změny v záznamech u pracujících důchodců ohledně nové slevy na pojistném