Finanční správa ČR připomíná poplatníkům, že od 1. 7. 2023 došlo k zrušení 77 územních pracovišť finančních úřadů..
V případě zrušení pracoviště byly všechny úkoly převedeny na nejbližší finanční úřad v daném regionu. Změna se dotkla všech úřadů, které působily v optimalizovaném režimu, což znamená, že byly otevřeny pouze 2 dny v týdnu a měly jen dva pracovníky. Důvodem k tomuto zrušení byly úspory, protože dlouhodobé analýzy ukázaly, že tato pracoviště byla málo využívaná.
Seznam poboček finančních úřadů, které přebraly agendu zrušených úřadů, spolu se všemi potřebnými kontaktními údaji včetně telefonních čísel na tyto úřady je k dispozici na webu Finanční správy ČR. Podle sdělení Finanční správy se vyvíjí maximální úsilí, aby poplatníky tato změna zasáhla co nejméně. Systém služeb pro občany se uvedenému zániku přizpůsobil. Zvýšila se kapacita i počet pracovníků telefonních linek a častěji budou vysílány pracovníci na výjezdy do regionů za občany, aby jim pomohli a poradili s vyplněním a podáním daňových přiznání případně dalšími daňovými záležitostmi. Výjezdy pracovníků budou posíleny zejména v lednu a březnu, kdy občané podávají přiznání k dani z nemovitostí a přiznání k dani z příjmů fyzických osob.
Informace o zrušení pobočky úřadu a kontakty na pobočku, která převzala agendu za zrušené místo by občané měli nalézt taktéž na vývěskách obecních úřadů.