Poplatníci mají možnost přijímat informace o platbě daně z nemovitých věcí různými způsoby: buď tradiční složenkou doručovanou do poštovní schránky, elektronicky přes datovou schránku nebo prostřednictvím e-mailu. Z hlediska efektivity a snadné dostupnosti je zasílání informací e-mailem považováno za nejjednodušší metodu. Finanční správa České republiky tento způsob doporučuje, obzvláště, těm poplatníkům, kteří si doposud nechávají zasílat informace poštou.
O zaslání informací k platbě na e-mail lze požádat ještě i v pátek 15. března 2024
Pro získání informací o platbě daně z nemovitosti e-mailem je nutné se registrovat nejpozději do 15. března daného roku, na který se daň vztahuje. Platba daně musí být provedena nejpozději do 31. května 2024, což znamená, že je možné podat žádost o zasílání informací e-mailem i pro aktuální rok, a to až do 15. března 2024.
Nejlépe je požádat elektronicky prostřednictvím webu Finanční správy ČR
Proces žádosti je jednoduchý: stačí vyplnit interaktivní formulář dostupný na webových stránkách Finanční správy a odeslat ho prostřednictvím portálu MOJE daně nebo z datové schránky. Následně obdrží poplatník na svou e-mailovou adresu všechny potřebné údaje k úhradě daně, včetně QR kódu pro pohodlnější platbu.
Finanční úřad zasílá informace na e-mail a do datových schránek obvykle v první polovině května, zatímco složenky jsou rozesílány postupně během celého měsíce.
Je důležité zdůraznit, že o zasílání informací na e-mail mohou požádat i ti, kteří mají zřízenou datovou schránku. To znamená, že informace nemusí být omezeny pouze na datovou schránku, ale mohou být přijímány přímo na e-mail poplatníka.