Ostatní informace

Jak odeslat ohlášení plnění povinného podílu?

V současné době existuje několik způsobů, jak může zaměstnavatel splnit svou zákonnou povinnost a podat ohlášení o plnění povinného podílu zaměstnávání osob se zdravotním postižením (OZP). Tento administrativní úkon je nesmírně důležitý pro všechny zaměstnavatele, kteří zaměstnávají více než 25 zaměstnanců.

Elektronická forma podání

Moderní způsob pomocí portálu MPSV

V rámci digitalizace státní správy byl vytvořen komplexní sjednocený portál Ministerstva práce a sociálních věcí a Úřadu práce, který významně zjednodušuje celý proces podání. Na tomto portálu naleznou zaměstnavatelé přehledný elektronický formulář, který je intuitivní a uživatelsky přívětivý.

Proces elektronického podání

1. Zaměstnavatel se přihlásí do systému pomocí:

  • Elektronické identity (například Bank ID)
  • Datové schránky
  • Jiných dostupných prostředků elektronické identifikace

2. Po přihlášení může přímo v prostředí portálu:

  • Vyplnit všechny požadované údaje
  • Průběžně ukládat rozpracovaný formulář
  • Kontrolovat správnost zadaných dat
  • Okamžitě odeslat formulář příslušnému úřadu

Klasická forma podání

Tradiční poštovní cesta

Pro zaměstnavatele, kteří preferují klasickou formu komunikace, zůstává zachována možnost poštovního podání. V tomto případě je postup následující:

  • Stažení a vytištění formuláře z portálu MPSV
  • Ruční vyplnění všech požadovaných údajů
  • Podepsání dokumentu oprávněnou osobou
  • Odeslání na příslušnou adresu Úřadu práce

Důležité poznámky a doporučení

  • Vždy je nutné dodržet zákonné termíny pro podání
  • Elektronická forma je rychlejší a ekologičtější
  • Při elektronickém podání máte okamžitou kontrolu správnosti údajů
  • Systém automaticky archivuje podaná ohlášení
  • V případě nejasností je k dispozici technická podpora

Závěrečná doporučení

Doporučujeme zaměstnavatelům preferovat elektronickou formu podání, která je nejen rychlejší a efektivnější, ale také poskytuje okamžitou zpětnou vazbu o úspěšném doručení. Zároveň tento způsob minimalizuje riziko ztráty dokumentů a urychluje celý administrativní proces.