Datové schránky zrušených finančních úřadů končí, podání je třeba posílat do schránek nástupců

Finanční správa vyzývá poplatníky daně, aby se ujistili, zda svá elektronická podání pro finanční úřad posílají do správné datové schránky, správnému úřadu. Není totiž výjimkou, že podání putují do datových úřadů zrušených, odkud se zatím k příjemci ještě dostanou, ale od 15. listopadu 2023 už k cíli nedoputují.

Datové schránky zrušených finančních úřadů se za pár dnů znepřístupní a je důležité se soustředit na zaslání do schránky správné

Od začátku července 2023 bylo z úsporných důvodů zrušeno 77 menších pracovišť finančních úřadů napříč republikou. Datové schránky těchto zaniklých pracovišť fungovaly přechodně dál a jejich obsah se ještě dostává, tam, kam je určen. Od 15. listopadu 2023 se situace mění. Schránky zaniklých úřadů přestanou zcela existovat, což znamená, že zaslaný údaj se do nich vůbec nedoručí.

Všichni poplatníci, kteří mají povinnost komunikovat se správcem daně elektronicky, by si měli ve vlastním zájmu v těchto dnech ověřit, zda posílají podání určená finančnímu úřadu do schránky správné. Zatím se totiž stává docela často, že dokumentace je odesílána do schránky nesprávné. V přechodném období se obsah z nesprávné schránky do schránky úřadu nástupnického ještě přesměruje, ale právě od poloviny listopadu bude tato praxe minulostí. Schránky zrušených úřadů budou zcela znepřístupněny.

Poplatníci mají tedy nejvyšší čas pověřit, zda mají na finanční úřad správnou fungující adresu datové schránky. Kontrolu je možné učinit elektronicky přes internetové stránky Finanční správy ČR, kde už jsou jen kontakty na nástupnické finanční úřady a ty správné datové schránky.